‘’პატარა როლებს მეტი სათქმელი აქვს’’
15 მარტი, 2014
გალერეა
 ‘’პატარა როლებს მეტი სათქმელი აქვს’’ ელფოსტაბეჭდვა FaceBook Twitter
„არიან ბავშვები, რომლებსაც სამსახიობოზე უნდათ ჩაბარება და მშობლები უშლიან. ჩემს შემთხვევაში კი, პირიქით მოხდა - დედაჩემმა მითხრა, სამსახიობოზე რომ არ ჩააბარო, მოვკვდები-ო“ - იხსენებს ანა მჭედლიძე. ის დამწყები მსახიობია და თეატრალურ უნივერსიტეტში სწავლობს.

16 წლის იყო, როცა „რომეო და ჯულიეტა“ პირველად ნახა. ამის შემდეგ ჯულიეტას როლის შემსრულებელი ოლივია ჰასი მისთვის სილამაზის ეტალონად დარჩა: „ჩემთვის ყველაზე ლამაზი ფილმია. თმას დიდიხანია არ ვიჭრი, რადგან ოლივიას გრძელი თმა ჰქონდა. შესაბამისად, ჩემი საყვარელი პიესაც შექსპირის „რომეო და ჯულიეტაა“.

თავიდან, როგორც ყველა, ისიც თეატრზე მეტად კინოთი იყო გატაცებული: „ახლა ძალიან მრცხვენია მაგის გახსენება. თეატრი რომ გავიცანი, ნელ-ნელა შემოვედი ამ სივრცეში. გავგიჟდი, ისე ძალიან მომეწონა და უკვე ვეღარ წარმომიდგენია, აქ რომ არ ჩამებარებინა, სად უნდა წავსულიყავი. ყველაზე საინტერესო ცხოვრებას დავკარგავდი“.

უნივერსიტეტში სწავლით კმაყოფილია და დილიდან საღამომდე ლექციებზე ყოფნით არ იღლება: „აქ არის ყველაზე სასიამოვნო და სახალისო ლექციები. ვსწავლობთ ცეკვას, ვოკალს, სასცენო მოძრაობას. ყველას ჰგონია, რადგან მსახიობი ხარ, ერთობი. არადა, ძალიან რთულია, ყველაფერი ერთად აითვისო. მაგრამ რაც მთავარია, ამით სიამოვნებას ვიღებ. დილით მოსვლა და მაგალითად, ქართული ცეკვის შესწავლა მეხალისება’’.

ანას აზრით, სამსახიობო მონაცემებთან ერთად, მსახიობისთვის განათლებაც მნიშვნელოვანია: „უნივერსიტეტში თეორიულად სხვადასხვა საგანს ვსწავლობთ, ზოგადად, თეატრის ისტორიას, ანტიკური თეატრის ისტორიას, ფსიქოლოგიას. ეს ყველაფერი თითოეულ სტუდენტს როლის შექმნაში გვეხმარება’’.

„კინოსთან შედარებით, თეატრში საკუთარი თავის გამოხატვის მეტი საშულება გაქვს. სცენაზე რომ გამოდიხარ, იწყებ და ბოლომდე მიგყავს. კინოში კი რაღაცას იტყვი და ‘’სტოპ’’ გესმის. მიყვარს პატარა როლები. დრამატურგი ისე არ დაწერდა ამ პატარა როლებს, რაღაც სათქმელი რომ არ ჰქონდეს“ -ამბობს ანა.

თანამედროვე ქართულ თეატრს ისევ საკუთარი პროფესიიდან გამომდინარე უყურებს: „ყველა რეჟისორს თავისი გემოვნება და ხედვა აქვს. თუ რაღაც ძველი პიესა დადგა, ე.ი. ამით რაღაცის თქმა უნდა. სპექტაკლიდან რომ გამოვდივარ, თუნდაც, არ მომეწონოს, იმაზე ვფიქრობ, რომ მომავალი წინ მაქვს და შეიძლება, მეც ვითამაშო ცუდად. ასევე, რაც უნდა ცუდი სპექტაკლი იყოს, არ არსებობს, რაღაც მაინც არ იყოს მასში ღირებული და საინტერესო, რომლის გამოც მისი ნახვა ღირდა“.
ანას სურვილია, მომავალში მუსიკისა და დრამის თეატრის მსახიობი იყოს.

სხვა სტატიები
 „რაც უნდა მოხდეს, მაინც დავხატავ...“
19 ოქტომბერი, 2014
“ბავშვობაში მინდოდა, რომ ზოოპარკის მეპატრონე ვყოფილიყავი, ზოოპარკში დამლაგებლად ან ცხოველების მომვლელადაც კი მსურდა მუშაობა, ცხოველები მიყვარდა ძალიან, სწორედ ამიტომ სახლში მქონდა „ზოოპარკი“: რაც კი შინაური ცხოველი არსებობს, მგონი, ყველა მყავდა. მე კიდევ ყოველთვის მინდოდა ცხენი მყოლოდა, ეს ცხოველი განსაკუთრებულად მიყვარდა“.
ხატვა ბავშვობიდან დაიწყო და თავიდან ყველაზე ხშირად სწორედ ცხენებს ხატავდა, ახლა უფრო ხშირად ადამიანებს ხატავს, იზიდავს შიშველი ფიგურა, მაგრამ ბოლო პერიოდში უფრო მეტ ყურადღებასა და დროს რელიგიურ თემებს უთმობს.
ახალგაზრდა კალიგრაფი და ხელით წერის უძველესი ტრადიცია
04 ოქტომბერი, 2014
ახალგაზრდა კალიგრაფი, ხელოვნების მეცნიერებათა აკადემიის წევრი, პედაგოგი, საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის არქიტექტურის ურბანისტიკისა და დიზაინის ფაკულტეტის მესამე კურსის სტუდენტი ოთარ მჭედლიშვილი საქართველოში ერთ-ერთია, ვინც ხელით წერის უძველეს ტრადიციას იზიარებს. იგი საკუთარ ნამუშევრებს ხბოს ტყავზე, ეტრატზე, ქმნის, საწერად ლერწმის კალამსა და ბატის ფრთას იყენებს, ხოლო, რაც შეეხება მის მთავარ ნიშას, რაც სხვებისაგან გამოარჩევს, სწორედ რომ საწერი მასალა და გოთიკური სტილია.
ახალი რუსული გზა „მგზავრებისთვის“
20 სექტემბერი, 2014
ჯგუფი ,,მგზავრების” პროდიუსერი ჯგუფის ისტორიაზე, საქმიანობაზე, ქართველ და უცხოელ მსმენელზე საუბრობს.
,,როცა ადამიანი ნიჭიერია და თვითონვე ქმნის თავისსავე შესასრულებელ კომპოზიციას, მაშინ ყველაფერი უფრო მარტივადაა, ვინაიდან ის გრძნობს პულსაციას, თუ რა სჭირდება ბაზარს, ეს არის ძირითადი კოზირი, რაზეც დგას წარმატების თემატიკა”- ოთარ ედიშერაშვილი.
ინგა ბატატუნაშვილის საღებავები, ტილოები და ფუნჯები
12 ივლისი, 2014
შეხვედრა „დელისის“ მეტროსთან დავნიშნეთ. ინგა ბატატუნაშვილი მხატვარია. მეგობარ მხატვარ სოსო ქუმსიაშვილთან ერთად მხვდება. ცოტა ხანში მიხვეულ-მოხვეული გზებით მივიკვლევთ გზას კორპუსებს შორის. „ხომ კარგია, რომ ერთად მოვდივართ, მარტო ვერ მოაგნებდი ამ ადგილს“ - მეუბნება გზადაგზა. კიბეებზე ავდივართ. ოთახებიდან ადამიანები იხედებიან, ინგას ესალმებიან და მოიკითხავენ. უკვე წარმოვიდგინე, როგორია მისი სახელოსნო. ბოქლომს ხსნის, რკინის კარს აღებს და იმწამსვე საღებავების სუნს ვგრძნობ. ნათელი ოთახია სამი კედლის გასწვრივ, პირუკუ ალაგია ნახატები, მეოთხე კედელში ჩასმულ ორ ფანჯარაზე შინდისფერი და მოყვითალო ფარდები გადაწეულია და სინათლე შემოდის. ფანჯრების რაფებზე, ოთახის კუთხეებში, კედლებთან, ფუნჯები, საღებავები და ათასი სხვა ნივთი ალაგია, რომელთა უმეტესობის დანიშნულებას, ალბათ, მხოლოდ მხატვრები თუ მიხვდებიან.

Carpet Cleaning Calgary