G.M. Art
12 აპრილი, 2014
G.M. Art ელფოსტაბეჭდვა FaceBook Twitter
5 წლისას უკვე თემატური ნახატები ჰქონდა, შიშველ ადამინებსა და მასობრივ სცენებს ხატავდა. ამით შეშფოთებულმა მშობლებმა მისი ნახატები ფსიქოლოგს აჩვენეს, რაც მან ამ ასაკისთვის შეუფერებლად მიიჩნია და ამის გამო ხატვას ჩამოაშორეს. 12 წლამდე აღარ ხატავდა, შემდეგ სპორტმა გაიტაცა, კალათბურთს აქტიურად მისდევდა, მაგრამ ტრავმების გამო შეეშვა და 16 წლისა ისევ ხატვას დუბრუნდა. საუბარია გიორგი მაღრაძეზე, რომლის სახელი და გვარი მხატვრობის მოყვარულთათვის, ალბათ, უცხო არაა.

ხატავს ყველაფერს და ყველაფერზე, ყველანაირ სტილსა და მასალაში, მაგრამ განსაკუთრებით პორტრეტის ხატვა უყვარს, უმეტესად ბავშვებისა და მოხუცების ხასიათის ფურცელზე გადატანა მოსწონს. "ბავშვსა და მოხუცს არ შეუძლიათ ემოციის მართვა, სწორედ ისინი გადმოსცემენ რეალურად იმას, რასაც განიცდიან, მე კი ამის ხატვა მომწონს" - აღნიშნავს გიორგი. შესაბამისად, მისთვის ყველაზე გამორჩეული ნახატი მოხუცის პირველი პორტრეტია. ნახატებს ხშირად არ არქმევს სახელს და ამიტომ მის შემოქმედებაში უმეტესად უსახელო ნახატები ჭარბობს. მოსწონს ფერწერა და გრაფიკა და ამ მიმართულებით მუშაობს. კომპიუტერში მუშაობას ხელით ხატვა ურჩევნია. ქუჩის მხატვრობას დადებითად აფასებს და თვითონაც დაუხატავს კედლებზე. ასევე გაკეთებული აქვს ტატუს ესკიზები, მაგრამ ამ მხრივ სერიოზულად მუშაობაზე არ უფიქრია. მისი შემოქმედება ხალხმა სოციალური ქსელის საშუალებით გაიცნო, 29 თებერვალს კი პირველი პერსონალური გამოფენა ჰქონდა. დღეს მისი ნიჭის შესახებ ბევრმა იცის და შეკვეთებიც აქვს, მაგრამ როგორც ამბობს: "ჩვენს ქვეყანაში ხალხი მხატვრობას სათანადოდ ვერ აფასებს და საქმიანობაში სერიოზული თანხის გადახდაც მათთვის წარმოუდგენელია". რაც შეეხება კრიტიკას, ძირითადად, აკრიტიკებენ დამკვეთები, ისიც მხოლოდ იმის გამო, რომ სურთ ნახატზე უნაკლოდ გამოიყურებოდნენ, გიორგი კი ყველა შტრიხსა და დეტალს ისე ხატავს, როგორც რეალურად ხედავს.




გარდა მხატვრობისა, გიორგი წიგნების ილუსტრირებითაცაა დაკავებული. ის მუშაობს, როგორც სხვის ასევე საკუთარ წიგნებზეც. "ზღაპრებს მე თვითონ ვწერ და ჩემი ზღაპრების წიგნის ილუსტრაციაც ჩემი შექმნილია" - აღნიშნა მან. მას ეკუთვნის ასევე პირველი მინიმალისტური წიგნი ჭიანჭველებზე, ახალგაზრდა მხატვრის თქმით, "საქართველოში დიდად არ ინტერესდებიან მსგავსი წიგნებითა და გამომცემლებიც იმაზე არიან ორიენტირებულნი, რომ რაც მოთხოვნადია, ის დაბეჭდონ, ამიტომ აქ ნაკლებია იმის შანსი, რომ ეს წიგნი დაიბეჭდოს". გიორგის ამ ორიგინალური ნამუშევრით საფრანგეთში დაინტერესდნენ და შესაძლოა, სწორედ იქ დაიბეჭდოს წიგნი ჭიანჭველებზე. მან ასევე იმუშავა გ.გ. მაკაველის წიგნის "სიტყვების პროცესიის" ყდის გაფორმებაზეც.

ხატვისთვის განსაკუთრებული გარემო არ სჭირდება, ძირითადად, მძიმე მუსიკას უსმენს, მაგრამ ეს არაა აუცილებელი პირობა იმისთვის, რომ ხატოს, როგორც ამბობს: "მუზა ზარმაცების მოგონილია, მსგავსი რამ არ მჭირდება იმისთვის, რომ ვხატო, ეს ნებისმიერ დროს შემიძლია". ხატვის დროს ისვენებს, მისთვის ეს განტვირთვის ერთ-ერთი საშუალებაა. თუ პირად ცხოვრებაში რაიმე პრობლემა აქვს, ეს ნამუშევრებზეც აისახება, ამ დროს ჩვეულებრივზე ცოტას მუშაობს.

კითხვაზე: თუ რა სფეროთი დაკავდებოდა ხატვის ნიჭი რომ არ ჰქონოდა, გიორგი გვპასუხობს, რომ არ იცის, რადგან ხატვის გარეშე მისთვის წარმოუდგენელია ყოფნა. სამხატვრო აკადემიის დამთავრების შემდეგ სწავლის საზღვარგარეთ გაგრძელებაზე უფიქრია, ამასთან დაკავშირებით სერიოზული გეგმები ჯერ არ აქვს, მაგრამ სიამოვნებით ისწავლიდა პრაღაში ინტერნაციონალური ხელოვნების სკოლაში. ახლა ნახატზე მუშაობს, სადაც ბავშვისა და მოხუცის თემატიკა გაერთიანებულია. რაც შეეხება სამომავლო გეგმებს, ზაფხულში გიორგი ორ გამოფენას გეგმავს. შემოქმედების მაქსიმუმად კი საკუთარ სახელოსნოს მიიჩნევს, სადაც თავისი კუთხე ექნება და შეძლებს მშვიდად მუშაობას.
სხვა სტატიები
 „რაც უნდა მოხდეს, მაინც დავხატავ...“
19 ოქტომბერი, 2014
“ბავშვობაში მინდოდა, რომ ზოოპარკის მეპატრონე ვყოფილიყავი, ზოოპარკში დამლაგებლად ან ცხოველების მომვლელადაც კი მსურდა მუშაობა, ცხოველები მიყვარდა ძალიან, სწორედ ამიტომ სახლში მქონდა „ზოოპარკი“: რაც კი შინაური ცხოველი არსებობს, მგონი, ყველა მყავდა. მე კიდევ ყოველთვის მინდოდა ცხენი მყოლოდა, ეს ცხოველი განსაკუთრებულად მიყვარდა“.
ხატვა ბავშვობიდან დაიწყო და თავიდან ყველაზე ხშირად სწორედ ცხენებს ხატავდა, ახლა უფრო ხშირად ადამიანებს ხატავს, იზიდავს შიშველი ფიგურა, მაგრამ ბოლო პერიოდში უფრო მეტ ყურადღებასა და დროს რელიგიურ თემებს უთმობს.
ახალგაზრდა კალიგრაფი და ხელით წერის უძველესი ტრადიცია
04 ოქტომბერი, 2014
ახალგაზრდა კალიგრაფი, ხელოვნების მეცნიერებათა აკადემიის წევრი, პედაგოგი, საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის არქიტექტურის ურბანისტიკისა და დიზაინის ფაკულტეტის მესამე კურსის სტუდენტი ოთარ მჭედლიშვილი საქართველოში ერთ-ერთია, ვინც ხელით წერის უძველეს ტრადიციას იზიარებს. იგი საკუთარ ნამუშევრებს ხბოს ტყავზე, ეტრატზე, ქმნის, საწერად ლერწმის კალამსა და ბატის ფრთას იყენებს, ხოლო, რაც შეეხება მის მთავარ ნიშას, რაც სხვებისაგან გამოარჩევს, სწორედ რომ საწერი მასალა და გოთიკური სტილია.
ახალი რუსული გზა „მგზავრებისთვის“
20 სექტემბერი, 2014
ჯგუფი ,,მგზავრების” პროდიუსერი ჯგუფის ისტორიაზე, საქმიანობაზე, ქართველ და უცხოელ მსმენელზე საუბრობს.
,,როცა ადამიანი ნიჭიერია და თვითონვე ქმნის თავისსავე შესასრულებელ კომპოზიციას, მაშინ ყველაფერი უფრო მარტივადაა, ვინაიდან ის გრძნობს პულსაციას, თუ რა სჭირდება ბაზარს, ეს არის ძირითადი კოზირი, რაზეც დგას წარმატების თემატიკა”- ოთარ ედიშერაშვილი.
ინგა ბატატუნაშვილის საღებავები, ტილოები და ფუნჯები
12 ივლისი, 2014
შეხვედრა „დელისის“ მეტროსთან დავნიშნეთ. ინგა ბატატუნაშვილი მხატვარია. მეგობარ მხატვარ სოსო ქუმსიაშვილთან ერთად მხვდება. ცოტა ხანში მიხვეულ-მოხვეული გზებით მივიკვლევთ გზას კორპუსებს შორის. „ხომ კარგია, რომ ერთად მოვდივართ, მარტო ვერ მოაგნებდი ამ ადგილს“ - მეუბნება გზადაგზა. კიბეებზე ავდივართ. ოთახებიდან ადამიანები იხედებიან, ინგას ესალმებიან და მოიკითხავენ. უკვე წარმოვიდგინე, როგორია მისი სახელოსნო. ბოქლომს ხსნის, რკინის კარს აღებს და იმწამსვე საღებავების სუნს ვგრძნობ. ნათელი ოთახია სამი კედლის გასწვრივ, პირუკუ ალაგია ნახატები, მეოთხე კედელში ჩასმულ ორ ფანჯარაზე შინდისფერი და მოყვითალო ფარდები გადაწეულია და სინათლე შემოდის. ფანჯრების რაფებზე, ოთახის კუთხეებში, კედლებთან, ფუნჯები, საღებავები და ათასი სხვა ნივთი ალაგია, რომელთა უმეტესობის დანიშნულებას, ალბათ, მხოლოდ მხატვრები თუ მიხვდებიან.

Carpet Cleaning Calgary