ფოტოგრაფია მიახლოებული არქიტექტურასა და ფერწერასთან
23 ნოემბერი, 2013
ფოტოგრაფია მიახლოებული არქიტექტურასა და ფერწერასთან ელფოსტაბეჭდვა FaceBook Twitter
საქართველოს ეროვნული მუზეუმის თბილისის ისტორიის მუზეუმი უცხოეთთან ურთიერთობის ინსტიტუტსა და გოეთეს ინსტიტუტთან თანამშრომლობით გერმანულ ფოტოგრაფიას მასპინძლობს სახელწოდებით - „რეალური სივრცე. კონცეპტუალური სივრცე“.
გამოფენა, რომლის კურატორიც უტე ესკილდესენია, უცხოეთთან ურთიერთობის ინსტიტუტის (ifa) გამოფენათა სერიის „თანამედროვე გერმანული ფოტოგრაფიის ასპექტების“ გაგრძელებაა და წარმოადგენს 90-იანი წლების გერმანელ ფოტოხელოვანებს.

გოეთეს ინსტიტუტის კულტურის განყოფილების ასისტენტის თამთა გოჩიტაშვილის თქმით, ასეთი გამოფენა პირველად არ არის საქართველოში, ადრეც ჰქონდათ ჩამოტანილი, რომელშიც ასევე 90-იანი წლების გერმანელი ფოტოგრაფები ღებულობდნენ მონაწილეობას. „ifa კულტურული ინსტიტუტია გერმანიაში ცოტა განსხვავებული პროფილით და აქვთ ძალიან ბევრი საინტერესო გამოფენა, რომლებიც მოგზაურობს გერმანიის საზღვრებს გარეთ იმ ქვეყნებში, სადაც გოეთეს ინსტიტუტებია. ქართველ ფოტოგრაფებში მაშინდელმა გამოფენამ დიდი ინტერესი გამოიწვია და ვიფიქრეთ, რომ ესეც საინტერესო იქნებოდა“ - აღნიშნა თამთა გოჩიტაშვილმა.

გამოფენაში „რეალური სივრცე. კონცეპტუალური სივრცე“ სუზანე ბრიუგერის, თომას დემანდის და ჰაიდი შპეკერის სამი განსხვავებული მეთოდით შემნილი ნამუშევრებია გაერთიანებული, რომლებსაც ერთმანეთან საჯარო სივრცე აკავშირებს. ეს კავშირი ნათლად ვლინდება, როგორც ჰაიდი სპეკერის ჩანახატოვან-აბსტრაქტულ არქიტექტურულ ფოტოებში, ისე სუზანე ბრიუგერის ქალაქის ზედხედებსა და თომას დემანდის კონსტრუირებულ ინტერიერებში.

„ამ გამოფენაში სამი ხელოვანი ღებულობს მონაწილეობას, წარმოდგენილია სამი განსხვავებული სტილით შესრულებული ნამუშევარი. დავპატიჟეთ ერთ-ერთი ხელოვანი ჰაიდი შპეკერი, რომელიც გახსნასაც დაესწრო და ასევე ახალ ფოტოგალერეა კონტეინერში ახალგაზრდა დამწყები ხელოვანებისათვის ჩაატარა სამდღიანი სემინარი. გახსნაზე ძალიან ბევრი ახალგაზრდა მოვიდა, კონკრეტულად ფოტოგრაფიით დაინტერესებულები. ბოლო წლებში ახალგაზრდები ინტერესდებიან ფოტოგრაფიით. ეს ცოტა განსხვავებული სტილია. არის დოკუმენტური ფოტოგრაფიის მაგალითებიც, არის ფოტოგრაფია მიახლოებული არქიტექტურასთან და არის ფოტოგრაფია მიახლოებული ფერწერასთან. ეს არის გამოფენა, სადაც ნაჩვენებია, თუ რა შეუძლია ფოტოგრაფიას, ეს არის კიდევ ერთი მაგალითი იმისა, რომ უსაზღვროა მისი შესაძლებლობები“.

გამოფენაზე სუზანე ბრიუგერის 8 შავ-თეთრი, თომას დემანდის 7 დიდფორმატიანი ფერადი ფოტოგრაფია და ჰაიდი შპეკერის 12 ფერადი ნამუშევარია წარმოდგენილი.

ეს ნამუშევრები 1998 წლიდან დღემდე სულ 46 ქვეყანასა და ქალაქში წარმატებით გამოიფინა.

გამოფენა 10 დეკემბრამდე გაგრძელდება.
სხვა სტატიები
 „რაც უნდა მოხდეს, მაინც დავხატავ...“
19 ოქტომბერი, 2014
“ბავშვობაში მინდოდა, რომ ზოოპარკის მეპატრონე ვყოფილიყავი, ზოოპარკში დამლაგებლად ან ცხოველების მომვლელადაც კი მსურდა მუშაობა, ცხოველები მიყვარდა ძალიან, სწორედ ამიტომ სახლში მქონდა „ზოოპარკი“: რაც კი შინაური ცხოველი არსებობს, მგონი, ყველა მყავდა. მე კიდევ ყოველთვის მინდოდა ცხენი მყოლოდა, ეს ცხოველი განსაკუთრებულად მიყვარდა“.
ხატვა ბავშვობიდან დაიწყო და თავიდან ყველაზე ხშირად სწორედ ცხენებს ხატავდა, ახლა უფრო ხშირად ადამიანებს ხატავს, იზიდავს შიშველი ფიგურა, მაგრამ ბოლო პერიოდში უფრო მეტ ყურადღებასა და დროს რელიგიურ თემებს უთმობს.
ახალგაზრდა კალიგრაფი და ხელით წერის უძველესი ტრადიცია
04 ოქტომბერი, 2014
ახალგაზრდა კალიგრაფი, ხელოვნების მეცნიერებათა აკადემიის წევრი, პედაგოგი, საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის არქიტექტურის ურბანისტიკისა და დიზაინის ფაკულტეტის მესამე კურსის სტუდენტი ოთარ მჭედლიშვილი საქართველოში ერთ-ერთია, ვინც ხელით წერის უძველეს ტრადიციას იზიარებს. იგი საკუთარ ნამუშევრებს ხბოს ტყავზე, ეტრატზე, ქმნის, საწერად ლერწმის კალამსა და ბატის ფრთას იყენებს, ხოლო, რაც შეეხება მის მთავარ ნიშას, რაც სხვებისაგან გამოარჩევს, სწორედ რომ საწერი მასალა და გოთიკური სტილია.
ახალი რუსული გზა „მგზავრებისთვის“
20 სექტემბერი, 2014
ჯგუფი ,,მგზავრების” პროდიუსერი ჯგუფის ისტორიაზე, საქმიანობაზე, ქართველ და უცხოელ მსმენელზე საუბრობს.
,,როცა ადამიანი ნიჭიერია და თვითონვე ქმნის თავისსავე შესასრულებელ კომპოზიციას, მაშინ ყველაფერი უფრო მარტივადაა, ვინაიდან ის გრძნობს პულსაციას, თუ რა სჭირდება ბაზარს, ეს არის ძირითადი კოზირი, რაზეც დგას წარმატების თემატიკა”- ოთარ ედიშერაშვილი.
ინგა ბატატუნაშვილის საღებავები, ტილოები და ფუნჯები
12 ივლისი, 2014
შეხვედრა „დელისის“ მეტროსთან დავნიშნეთ. ინგა ბატატუნაშვილი მხატვარია. მეგობარ მხატვარ სოსო ქუმსიაშვილთან ერთად მხვდება. ცოტა ხანში მიხვეულ-მოხვეული გზებით მივიკვლევთ გზას კორპუსებს შორის. „ხომ კარგია, რომ ერთად მოვდივართ, მარტო ვერ მოაგნებდი ამ ადგილს“ - მეუბნება გზადაგზა. კიბეებზე ავდივართ. ოთახებიდან ადამიანები იხედებიან, ინგას ესალმებიან და მოიკითხავენ. უკვე წარმოვიდგინე, როგორია მისი სახელოსნო. ბოქლომს ხსნის, რკინის კარს აღებს და იმწამსვე საღებავების სუნს ვგრძნობ. ნათელი ოთახია სამი კედლის გასწვრივ, პირუკუ ალაგია ნახატები, მეოთხე კედელში ჩასმულ ორ ფანჯარაზე შინდისფერი და მოყვითალო ფარდები გადაწეულია და სინათლე შემოდის. ფანჯრების რაფებზე, ოთახის კუთხეებში, კედლებთან, ფუნჯები, საღებავები და ათასი სხვა ნივთი ალაგია, რომელთა უმეტესობის დანიშნულებას, ალბათ, მხოლოდ მხატვრები თუ მიხვდებიან.

Carpet Cleaning Calgary